Škoda lansează cel mai lung tramvai din lume

5
(2)

Škoda ForCity Smart 38TŠkoda Group, unul dintre cei mai importanți producători europeni de vehicule pentru transport public, a lansat oficial cel mai lung tramvai din lume. Cu o lungime impresionantă de aproape 60 de metri, acest model revoluționar face parte dintr-o serie de 12 unități destinate operatorului german Rhein-Neckar-Verkehr GmbH (rnv), care asigură transportul public în Mannheim, Heidelberg și Ludwigshafen.

Un tramvai impresionant prin dimensiuni și tehnologie

Noul model, denumit Škoda ForCity Smart 38T, este aproape dublu mai lung decât balena albastră, cel mai mare animal de pe planetă. Această inovație are o capacitate de până la 368 de pasageri, oferind o soluție eficientă pentru transportul urban aglomerat.

Procesul de fabricație al unui astfel de tramvai este complex și de durată – fiecare unitate necesită 18 săptămâni pentru a fi construită, comparativ cu modelul Škoda 36T de 30 de metri, care este finalizat în doar 9 săptămâni.

Ambițiile Škoda în industria auto și a transportului public

Lansarea acestui tramvai inovator vine într-un moment în care Škoda își ajustează strategia de afaceri. Compania și-a propus să își reducă numărul de angajați cu 20% în următorii ani, însă nu prin concedieri, ci prin „fluctuație naturală”. În același timp, brandul își dorește să crească vânzările globale la peste 1 milion de mașini pe an, vizând în special piețele emergente din India și Vietnam.

Pe plan auto, Škoda explorează posibilitatea lansării unei versiuni complet electrice a modelului Octavia, unul dintre cele mai vândute autoturisme ale mărcii. În prezent, compania oferă modele electrice precum Enyaq și viitorul Elroq, însă marja de profit pentru aceste vehicule este mai mică decât pentru cele cu motoare convenționale.

Poziția Škoda pe piața auto din România și internațional

În România, Škoda a avut un an de succes în 2023, vânzând peste 10.600 de unități, ceea ce a plasat-o pe locul trei în topul mărcilor, după Dacia și Toyota. La nivel global, compania a comercializat 926.000 de vehicule, iar obiectivul pentru 2025 este să depășească pragul de 1 milion de unități vândute.

Germania rămâne cea mai mare piață pentru Škoda, cu aproape 200.000 de unități vândute anul trecut, urmată de Turcia, Marea Britanie și Polonia. Modelul Octavia s-a dovedit a fi cel mai popular, cu 215.000 de unități comercializate, urmat de SUV-ul Kamiq.

Lansarea celui mai lung tramvai din lume demonstrează capacitatea Škoda Group de a inova în domeniul transportului public. Cu planuri ambițioase atât în segmentul auto, cât și în cel al vehiculelor urbane, compania cehă continuă să își consolideze poziția pe piețele internaționale. Rămâne de văzut cum vor evolua noile proiecte și cum va răspunde piața la viitoarele inovații ale brandului.

Faceți clic pe o stea pentru a evalua articolul!

Rata medie 5 / 5. Numărul de voturi: 2