Primul autoturism sub marca Dacia s-a numit Dacia 1100 si a iesit de pe linia de fabricatie pe 20 august 1968.
Dacia 1100 a fost o berlină cu tracţiune şi motor pe spate, cu o capacitate cilindrică de 1.108 cmc şi cu o putere de 46 cai, atingând o viteză maximă de 135 km/h.
Noi filmari facute publice pe platforma Youtube, de catre British Pathee, arata procesul de fabricatie pentru modelul Dacia 1100. Modelul a fost fabricat sub licenţă Renault si reprezentand o adaptare a modelului Renault 8.
Crucea Caraiman, un monument istoric construit între anii 1926 şi 1928 şi situat pe Vârful Caraiman, a fost desemnată cea mai înaltă cruce din lume amplasată pe un vârf montan, anunta Guinness World Record.
Crucea comemorativă a eroilor români din Primul Război Mondial, situată pe Vârful Caraiman din Munţii Bucegi, este un monument istoric clasat în grupa A (de valoare naţională şi universală), potrivit Listei Monumentelor Istorice alcătuite de Ministerul Culturii.
Crucea Caraiman este situată la altitudinea de 2.291 metri, conform Guinness World Record. Monumentul are o înălţime de 39,5 metri şi include un soclu din ciment de 8 metri.
Cunoscut şi sub denumirea Crucea Eroilor, monumentul a fost ridicat pentru a cinsti memoria românilor care au murit în Primul Război Mondial.
Monumentul a fost verificat de către experţii Guinness pe 14 august 2013, se mai spune pe site-ul Guinness.
Crucea comemorativă a eroilor români din Primul Război Mondial este situată în şaua masivului Caraiman, chiar pe marginea abruptului către Valea Seacă, la altitudinea de 2.291 de metri, fiind unică în Europa atât prin altitudinea amplasării, cât şi prin dimensiuni, conform site-ului dedicat acestui monument.
Crucea este executată din profile de oţel, fiind montată pe un soclu din beton armat placat cu piatră, înalt de 8 metri. În interiorul acestuia se află o încăpere care a adăpostit iniţial generatorul de energie electrică ce alimenta cele 120 de becuri de 500 W de pe conturul Crucii.
Monumentul a fost realizat prin grija Regelui Ferdinand şi a Reginei Maria ai României, în perioada 1926 – 1928, “întru slava şi memoria eroilor prahoveni căzuţi în Primul Război Mondial, 1916-1918, pentru apărarea patriei”, aşa cum stă scris pe placa comemorativă fixată pe partea nordică a soclului.
Potrivit documentelor de la vremea respectivă, realizatorii structurii metalice au fost Direcţia de Poduri din cadrul Direcţiei Generale CFR şi secţiile L1 şi L5 Sinaia, proiectanţii – inginerii români Teofil Revici şi Alfred Pilder, iar dirigintele de şantier – Nicu Stănescu.
Proiectul ansamblului a fost realizat de arhitecţii Constantin Procopiu şi Georges Cristinel, iar monumentul a fost inaugurat şi sfinţit pe 14 septembrie 1928, de sărbătoarea Înălţării Sfintei Cruci.
Construcţia monumentului a început în anul 1926 şi s-a finalizat în august 1928. Regina Maria a urmărit îndeaproape execuţia până la finalizarea ei.
Soclul monumentului a fost realizat în anul 1930 din beton armat îmbrăcat în piatră de calcar fasonată şi îngrijit rostuită. Soclul a fost construit la doi ani după sfinţirea Crucii, pentru o mai bună încastrare a ei, iniţial aceasta fiind introdusă direct în stâncă.
La 13 septembrie 2013 se implinesc 100 de ani de la moartea lui Aurel Vlaicu. Reputatul inginer si pilot s-a nascut la Bintinti, in judetul Hunedoara, la 6/19 noiembrie 1882.
Aurel Vlaicu a urmat cursurile scolilor tehnice superioare la Viena si Munchen, perioada in care a elaborat proiectul unui avion. In anul 1908, pentru o scurta perioada, a fost inginer la fabrica de automobile “Opel” din Russelheim.
In 1908 se intoarce in tara, unde a inceput constructia primelor sale avioane.
Aurel Vlaicu a proiectat si a construit unul dintre primele planoare romanesti, numit Vlaicu-1909, apoi doua tipuri de avioane monoplane – Vlaicu I (1910) si Vlaicu II (1911).
Avioanele construite de el se deosebeau de cele straine prin forma de sageata a corpului, dispunerea in fata a profundorului si a carmelor, aripa cu profil variabil, care in zbor lua forma apropiata de cea optima, prezenta a doua elice in tandem, care, invartindu-se in sensuri contrare, isi compensau reciproc cuplul de torsiune, prezenta trenului de aterizare cu roti independente, precum si aceea a reductorului dintre motor si elice.
Caracteristic pentru avioanele sale era, de asemenea, faptul ca pilotul avea camp de vedere liber in toate directiile. A invatat singur sa piloteze aparatele, ajungand in scurt timp la o maiestrie care i-a ingaduit sa-i intreaca pe multi asi ai acrobatiei aeriene. La concursul aviatic de la Aspen, de langa Viena, din iunie 1912, a obtinut, cu Vlaicu II, Premiul I pentru aruncarea la tinta a unui proiectil si Premiul II pentru aterizare la punct fix.
A facut zboruri de incercare si demonstrative si in tara noastra cu acest avion (Bucuresti, Blaj, Sibiu, Brasov, Iasi, Ploiesti, Lugoj, Orastie, Alba Iulia, Targu Mures), intre anii 1910 si 1912. In 1912-1913 a proiectat avionul Vlaicu III, primul avion de constructie metalica din lume, pe care, insa, nu a mai apucat sa-l construiasca.
La 13 septembrie 1913, in timpul unei incercari de a traversa Muntii Carpati cu avionul sau Vlaicu II, s-a prabusit in apropiere de Campina, se pare din cauza unui atac de cord.
La 28 octombrie 1948 Aurel Vlaicu a fost ales membru de onoare post-mortem al Academiei Romane.
Douglas Engelbart este cel care a inventat mouse-ul pentru computer şi a intuit dezvoltarea internetului înainte ca acesta să fie cunoscut şi utilizat la scară largă.
In anul 1968 Douglas Engelbart a prezentat, în cadrul unei conferinţe din San Francisco, nu doar prima interfaţă de utilizator separată în ferestre ci şi prima editare interactivă de documente, resurse de reţea, videoconferinţe şi, desigur, un mouse.
Tot el este cel care a pus la punct teoria care explică modul in care paginile de informaţii ar putea fi legate folosind link-urile bazate pe text, adică exact ideea care a fost utilizată mai tarziu ca piatra de temelie pentru dezvoltarea arhitecturii Web.
A fost nevoie de 30 de ani pentru ca inventiile sale sa fie recunoscute si valorificate la scară globala.
Douglas Carl Engelbart s-a născut pe 30 ianuarie 1925, în Portland, Oregon, dintr-un tată depanator de aparate radio şi o mamă casnică. El a murit in somn pe 3 iulie 2013, la vârsta de 88 de ani. Fiica sa cea mare, Gerda, a declarat pentru presa faptul că principala cauză a decesului este insuficienţa renală.
Cercetatorii de la Muzeul american Smithsonian au descoperit o înregistrare a vocii lui Alexander Graham Bell pe un disc de ceară din 1885, care fusese donat muzeului.
Descoperirea a fost posibila datorita unei noi tehnologii care “citeşte” sunetul în mod digital de pe discul de ceară, folosind lumină şi o cameră 3D.
“Ascultaţi-mi vocea. Alexander Graham Bell”, spune inventatorul. Înregistrarea-test, realizată în laboratorul Volta din Wahsington al lui Bell, include şi mai multe numere. Alte înregistrări includ şi versuri din Shakespeare.
Curiozitatea se trateaza cu informatie
Prezentarea generală a Politicii de Cookies
Acest site utilizează cookie-uri pentru a vă oferi cea mai bună experiență de utilizare posibilă. Informațiile cookie sunt stocate în browserul dvs. și efectuează funcții cum ar fi recunoașterea dvs. atunci când vă întoarceți pe site-ul nostru și ajutând echipa noastră să înțeleagă ce secțiuni ale site-ului le găsiți cele mai interesante și mai utile.
Puteți ajusta toate setările cookie-urilor navigând în filele din stânga.
Cookie-urile Strict Necesare ar trebui să fie activate în orice moment, astfel încât să putem salva preferințele pentru setările pentru modulele cookie.
Dacă dezactivați acest modul cookie, nu vă vom putea salva preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitați acest site, va trebui să activați sau să dezactivați cookie-urile din nou.
3rd Party Cookies
Acest site utilizează Google Analytics pentru a colecta informații anonime, cum ar fi numărul de vizitatori pe site și cele mai populare pagini.
Păstrarea acestui modul cookie ne ajută să îmbunătățim site-ul nostru web.
Vă rugăm să activați mai întâi Strictly Necessary Cookies, pentru a vă putea salva preferințele!