Category Archives: Business

Business

Cel mai mare mall din lume

Mall of the World
credit photo: http://gulfnews.com/
Cel mai mare mall din lume va fi construit in Dubai. ‘Mall of the World’ (mall-ul lumii) va avea o suprafaţă de 743.000 de metri pătraţi conectat la un parc tematic, teatre, facilităţi pentru turismul medical şi 100 de hoteluri şi clădiri cu apartamente însumând o capacitate de cazare de aproximativ 20.000 de camere.

Complexul va putea primi anual 180 de milioane de vizitatori. În cadrul său vor fi amenajate promenade cu o lungime totală de 7 km, care vor face legătura între diferitele puncte de interes şi fi deschise pe timpul iernii şi respectiv acoperite şi dotate cu aer condiţionat pe timpul verilor călduroase din Golf.

Care este cea mai mare cladire din lume

New Century Global CenterNew Century Global Center, deschisa oficial in provincia Sichuan din sud-vestul Chinei, a devenit cea mai mare cladire din lume.

New Century Global Center are 500 de metri lungime, 400 de metri latime si 100 de metri inaltime si o suprafata de 1,76 milioane de metri patrati (suprafata desfasurata). In noua constructie ar incapea de 20 de ori Opera din Sydney si de aproape 3 ori Pentagonul.

Constructia New Century Global Center a durat trei ani si va gazdui birouri, mall-uri, un complex IMAX cu 14 ecrane si un patinoar care poate gazdui competii internationale. Circa 400.000 metri patrati sunt dedicati shopping-ului. In centrul cladarii exista un parc acvatic urias, numit Paradise Island.

Cand s-a deschis primul hypermarket din lume

Primul hypermaket din lume, Carrefour
Primul hypermaket din lume, Carrefour

La 15 iunie 1963, în oraşul Sainte-Geneviève-des-Bois din apropiere de Paris, Carrefour deschidea magazinul care urma să revoluţioneze comerţul. Socotit primul hypermarket din lume, magazinul avea o suprafaţă de 2.500 de metri pătraţi. Ceva nemaivăzut la acea dată, dar suprafaţa unui supermarket din zielele noastre.

Magazinul Carrefour avea o parcare cu 450 de locuri iar ca imagine, pe lângă cărucioarele cu role şi benzinăria, nu oferea ceva extraordinar: era în plin câmp la marginea oraşului şi avea şi storuri metalice care se coborau noaptea, la închidere.

Magazinul a avut un success nebun. Înăuntru erau oferite nu mai puţin de 5.000 de produse, de la legume şi fructe până la textile şi electrocasnice, un lucru nemaivăzut la acea vreme. Preţurile erau cu 15%-20% mai mici decât la orice alt magazine, şi era deschis în fiecare zi până la ora 22.00

Doar în sâmbăta deschiderii, magazinul a avut 5.000 de vizitatori. Au fost şi clienţi care au venit de la o distanţă de 30-40 km, pentru a-şi face cumpărăturile aici.

Oamenii se aşteptau ca minunea să nu dureze mult. Cifrele de vânzări din primele zile erau enorme, francezii lăsau aici de trei ori mai mulţi bani decât la o vizită într-un supermarket tradiţional. Curiozitatea era maximă iar clienţii spuneau că, la cât de mici sunt preţutrile, magazinul nu putea avea viaţă lungă.

Azi sunt în Franţa peste 1.900 de hypermarketuri, cu o cifră de afaceri cumulată de 100 de miliarde de euro în fiecare an, iar Carrefour, în ciuda perioadei mai dificile prin care trece, este al doilea retailer al lumii.